Saturday, June 4, 2011

             Frust cinta....memang pahit rasanya bila frust bercinta ni..hanya orang yang pernah rasa tahu macam mana rasanya..paling sakit sekali bila frust cimta yang tak berbalas..aduh!!..memang sakit sangat..tapi tak bermakna putus cinta adalah pengakhiran untuk segala-galanya...mungkin Allah swt dah tetapkan jodoh yang lebih baik untuk kita..mungkin Dia nak kita berjumpa dengan orang yang bukan jodoh kita dahulu baru kita akan bertemu dengan jodoh kita..
        
            Hal ini sebab Allah nak kita belajar dari kesilapan lalu supaya kita tak mngulangi kesilapan yang sama    lagi..jadi apa yang boleh dilakukan ialah sentiasa berdoa kepada-Nya supaya ditemukan dengan jodoh yang baik..Bukan tak boleh nak mencari jodoh itu sendiri cuma perlulah kena pada caranya..Jodoh ni macam rezeki la..rezeki Allah dah tetapkan untuk setiap orang samalah juga dengan jodoh..hendak mempersoalkan siapa jodoh kita adalah diluar bidang kawalan kita..tak semestinya bercinta sehingga 10 tahun dia adalah jodoh yang ditetapkan oleh Allah kepada kita.
              
    hati manusia ni memang fleksibel..CINTA tu adalah anugerah Allah..manusia ni memang dijadikan berpasangan..saling melengkapi bukan untuk sempurna tapi untuk menjalani  proses kesempurnaan itu..bohonglah kalau kita tak pernah sekalipun jatuh cinta..perasaan itu memang wujud dalam diri ni..cuma cara meluahkannya adalah berbeza..
 
           Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.
              
p/s:maaf lah entry kali ni memang saya tak tau nak tulis heading apa...cuma idea ni bermain-main dalam fikiran untuk kebelakangan ni...

8 comments:

  1. apa yang terbaik nya...aku cuma dok trfikir sal bnda ni ja kblkngan nie..hehe..tu yg tulis entry..

    ReplyDelete
  2. tudia..tudia adik homeroom..

    ReplyDelete
  3. ksian... xkan cinta ko xberbalas one....

    ReplyDelete
  4. hahaha...stiap org ada pengalaman tersndri..aku cuma share ja..kish aku yg mcm ni jdi 5 thun yg lalu..hehe

    ReplyDelete
  5. woih...xkan da ptus kowt..sedey nih...
    haha...
    jgn la uat menyayat ati sangat...
    :)

    ReplyDelete
  6. wei mmg xdak apa2 nak pts cmna..hahaha..ank nie..

    ReplyDelete
  7. baru sempat melawat.. hehehe wah wan dh pandai berpuitis dh nie,.. kalah la aku mcm nie... heheh

    ReplyDelete